Indlæser
Virtuel workshop // Start din serviceudvikling her | smv PRO
Dato og tid
Onsdag d. 19. maj 2021 kl. 09:00 til 12:00
Tilmeldingsfrist
Onsdag d. 19. maj 2021 kl. 08:00
Sted
Online Online
Virtuel workshop // Start din serviceudvikling her | smv PRO
Arrangementsbeskrivelse
På denne virtuelle workshop for ejerledere bliver du inspireret til at identificere nye servicekoncepter i din forretning, som du kan gå hjem og igangsætte så snart du logger af.
Vi vil på 3 timer guide dig igennem en række oplæg og øvelser, som munder ud i, at du selv kan gå i gang med at udvikle servicekoncepter i din virksomhed.
Ved at tænke på dine services og fysiske produkter som én samlet pakke, kan du opnå en række fordele såsom større kundeloyalitet og nye indtægtsstrømme.
Hvordan kommer du for eksempel i gang med at lave serviceaftaler, forebyggende vedligehold eller måske pay-per-use-løsninger? Det får du svar på, når du deltager i denne workshop.
Program
09:00 Check-in, teknik og velkomst
09:05 Inspirationsoplæg: Hjernen og omstillingsparatheden
Peter Lund Madsen, hjerneforsker
I dette foredrag vil du blandt andet høre om, hvorfor hjernen som det mest naturlige elsker vaner, og det vil stå lysende klart for dig, hvorfor angsten for det ukendte er en af de stærkeste kræfter i vores mentale liv. Der er masser af gode grunde til at vores hjerner ikke er vilde med forandringer. Men det går jo alligevel, og det gør det, fordi vi mennesker besidder et meget kraftfuldt våben i kampen for omstillingsparathed - evnen til at være motiveret. Foredraget vil give dig nogle vigtige indsigter at have i baghovedet, når du skal have omstillet dig selv – og din virksomhed – til at tænke i services fremfor produkter.
09:50 Q&A session med serviceudviklingsspecialist Henrik Blach og CEO, Bramidan, Henrik D. Madsen
Henrik Blach er innovationskonsulent hos FORCE Technology og er ekspert i servitization i danske fremstillingsvirksomheder, blandt andet gennem det ambitiøse Servitize.DK-projekt. Han har mange års erfaring med forretningsudvikling og innovation og har til dagens workshop inviteret Henrik D. Madsen fra Bramidan, der har oplevet servicetransformationen på egen krop. De indgår i en dialog omkring, hvordan man bedst griber serviceudvikling an i danske SMV’er og snakker om konkrete erfaringer med servitization. Der bliver løbende mulighed for at stille spørgsmål til dem begge.
10:30 Kort pause
10:35 Virksomhedscase: Njord
Sif Orbesen, adm. direktør, Njord ApS
Njord ApS er en startup, der har fokus på bæredygtige drivhusløsninger til private og fællesskaber. Ambitionen er at skabe rum til at gro menneskelige relationer og egne lokalt producerede grøntsager hele året. Njord ApS arbejder for at kombinere drivhusløsninger med den fleksibilitet, som de gennem brugerundersøgelser har fundet behov for hos kunderne. I sit indlæg vil Sif fortælle om, hvordan Njord har arbejdet med at udvikle nye servicekoncepter til inspiration for dig, der selv overvejer at gå i gang med servitization i din virksomhed.
10:55 Workshop: Lær at udvikle servicekoncepter
Med afsæt i din egen virksomhed udvikler du med hjælp fra Teknologisk Instituts konsulenter minimum ét servicekoncept, som du kan tage med hjem.
11:45 Opsamling og vidensdeling
Opsamling på læring og udbytte af workshoppen.
11:55 Erhvervshusenes værditilbud
Helena Carlsen, projektleder, Erhvervshus Sjælland
Erhvervshusene kan tilbyde din virksomhed et tilpasset rådgivningsforløb og sparring gennem smv PRO-programmet. Helena vil kort fortælle om disse muligheder og hvordan din virksomhed kan få del i dem.
Workshoppen faciliteres af Teknologisk Institut.
Partnerne bag smv PROBag smv PRO står Danmarks seks Erhvervshuse, SMVdanmark og Center for Ejerledede Virksomheder v. Copenhagen Business School. Indsatsen er finansieret af Den Europæiske Fond for Regionaludvikling og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.
|