Indlæser
Virtuel workshop // Sådan markedsvaliderer du på den halve tid - reducer time to market! | smv PRO
Dato og tid
Mandag d. 10. maj 2021 kl. 13:00 til 16:00
Tilmeldingsfrist
Mandag d. 10. maj 2021 kl. 12:00
Sted
Online Online
Virtuel workshop // Sådan markedsvaliderer du på den halve tid - reducer time to market! | smv PRO
Arrangementsbeskrivelse
På denne virtuelle workshop for ejerledere får du indsigt i, hvordan du hurtigt kan afklare, om der er et behov i markedet for det produkt eller den service, du er ved at udvikle. Til sidst får du lov til selv at prøve kræfter med metoder til netop dette formål.
Du bliver introduceret for, hvordan du kommer hurtigere på markedet med dine gode idéer – og inspiration til, hvordan du får gode idéer til at opstå.
Du lærer at gøre dine idéer ”håndgribelige” – og så får du konkrete værktøjer til at kunne teste dine idéer og identificere, hvorfor din idé enten bliver en succes eller en fiasko.
Program
13:00 Check-in, teknik og velkomst
13:05 Inspirationsoplæg: Innovation gjort let
Martin Thorborg, virksomhedsleder, foredragsholder og forfatter
Martin er adm. direktør i Dinero og medejer af flere mindre virksomheder. Han vil i sit oplæg give dig en masse eksempler på, hvordan du bliver mere innovativ som person, og hvordan du også med tiden kan holde fast i dit innovative gen. Han fortæller også om, hvordan du kan fremme innovation i din virksomhed, og hvordan du skaber innovation i et team.
14:00 Q&A session med Morten Dahl, Ana D’Auchamp og Sara Marie Højgård
Teknologisk Instituts markedsvalideringsekspert Morten Dahl, Innovationsspecialist Ana D’Auchamp og Design Tinkinger Sara Marie Højgård deltager i en Q&A, hvor de besvarer spørgsmål og reflekterer over, hvordan du kan blive klædt på til at eksekvere på hurtig markedsvalidering, reducere innovative idéers time to market og derigennem opnå en øget succes med kommercialisering.
Morten Dahl Mølgaard, markedsvalideringsekspert
Morten Dahl Hansen er uddannet med en kandidat i Designledelse fra SDU. Morten er tidligere FabLab Manager og i dag senior konsulent på Teknologisk Institut hvor han hjælper virksomheder med at udvikle og eksekvere på deres innovative idéer – herunder nye produkter og services. Mortens er specialist i at reducere innovative idéers time to market.
Ana D'Auchamp, Innovationsspecialist
Ana har en design ingeniør baggrund og har boet og arbejdet rundt omkring i verden for internationale virksomheder, konsulenthuse og start-ups. Hendes fokus er at udvikle brugercentret systemløsninger, hvor teknisk kompleksitet oversættes til relevante bruger løsninger og brand oplevelser, bl.a. for Fertin Pharma, Bruel & Kjær, Boeing og HP. Hendes strategisk innovationsmindet bruger hun til at transformere organisationer, ved at matche markedsbehov til forretning, senest hos Volvo hvor hun var med til at positionere deres nye el-bils brand Polestar, og nu med hendes nyeste start-up som udvikler desinfektionsløsninger til hospitaler.
Sara Marie Højgård, Design Thinker
Sara Marie Højgård er uddannet Design Thinker fra SDU og Design Skolen i Kolding. Hun har en lang række erfaringer fra erhvervslivet hvor hun har brugt sit innovative mindset til at skabe hurtig markedsvalidering og dermed reducere time to market.
14:45 Kort pause
14:50 Workshop: Markedsvalidering – Design en markedstest
Markedsvalideringsspecialist Morten Dahl vil først introducere to modeller, som du kan bruge til at teste og markedsvalidere dine egne produkter og services. Herefter skal du i en mini-workshop arbejde med metoder, der klæder dig på til at udføre din egen hurtige markedstest. Lær at designe en tidlig prototype og forbered din første eksperimentprotokol – så er du klar til at teste med det samme.
15:45 Opsamling og vidensdeling
Opsamling på læring og udbytte af workshoppen.
15:55 Erhvervshusenes værditilbud
Helena Carlsen, projektleder, Erhvervshus Sjælland
Erhvervshusene kan tilbyde din virksomhed et tilpasset rådgivningsforløb og sparring gennem smv PRO-programmet. Helena vil kort fortælle om disse muligheder og hvordan din virksomhed kan få del i dem.
Workshoppen faciliteres af Teknologisk Institut.
Partnerne bag smv PROBag smv PRO står Danmarks seks Erhvervshuse, SMVdanmark og Center for Ejerledede Virksomheder v. Copenhagen Business School. Indsatsen er finansieret af Den Europæiske Fond for Regionaludvikling og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.
|